سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
اطمینان به هرکس، پیش از آزمودنش [نشانه]درماندگی است . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: جمعه 103 فروردین 10

اهداف قرارگاه: بهینه سازی مجاهدت ها ،هم افزایی نیروها و ساماندهی فعالیت های جبهه اهل ولا

رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)از جمله نیازهای آن دوران را وجود عمّار یاسرهایی دانستند که مشکلات ذهنی و شبهات را با زبانی مثل شمشیر قاطع حل کنند...

"عماریون"- عبدالحسین الله کرم در اوّلین گردهمایی فراگیر قرارگاه عمّار، پیرامون ساختار تشکیلاتی قرارگاه عمّاراظهار داشت:
قرارگاه عمّار تشکیلاتی راهبردی است وبمثابه یک اتاق فکر عمل میکند .این قرارگاه مجمع صاحب نظران ،اندیشمندان وفعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است که در جهت تحقق منویّات مقام ولایت مطلقه فقیه و تعمیق بصیرت؛ تلاش به هنگام ،به اندازه و منسجم خواهند داشت. اهداف اساسی قرارگاه عمّار ،بهینه سازی مجاهدت ها ،هم افزایی نیروها و ساماندهی فعالیت های جبهه اهل ولا میباشد.
سابقه ی فکری تشکیل این قرارگاه به دوران فتنه پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم(خرداد ماه 1388 ) باز میگردد. رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)از جمله نیازهای آن دوران را وجود عمّار یاسرهایی دانستند که مشکلات ذهنی و شبهات را با زبانی مثل شمشیر قاطع حل کنند. برهمین اساس نیز قرارگاه عمّار با حضور جمعی از اینگونه افراد و گروه ها طی مراحلی افتتاح شد.
الله کرم درادامه افزود:عمّارها میتوانند یک فرد(معلم،طلبه،دانشجو،استاد،هنرمند،مداح،سخنران و...)،یک نشریه،یک سایت یا یک موسسه فرهنگی و امثالهم باشند که در رفع فتنه ها پیمان جانبازی می بندند و تا آخردر راه خدا پای می فشرند.

الله کرم فرایند جزب عمّار ار توسط کمیته پذیرش را در سه مرحله طبقه بندی نمود:
1.رابطین ، 2. اعضای عادی و3.اعضای فعال؛ که هر یک دارای خصوصیات و وظایف ویژه ای می باشند. رابطین بدنه ی اصلی قرارگاه عمّار می باشند که خصوصیت مهم آنها حضور فعالشان در صحنه و پیگیری مطالبات مقلم ولایت و تلاش در جهت تحقق آنهاست. وظایف رابطین اساساً رصد و دیده بانی جبهه معارض داخلی در جنگ نرم می باشد که آنها را باتعامل ، تبادل و نشر دنبال می کنند.
خصوصیات اعضای عادی براساس حضور تأثیرگذار در صحنه با قدرت توزیع گری است.وظایف اعضای عادی عبارتند از:
1. هماهنگی نیروها در جبهه فرهنگی واجتماعی انقلاب اسلامی
2. بصیرت افزایی
3. نقش آفرینی مؤثر در صحنه ی عمل
الله کرم رابطین را بدنه اصلی واجتماعی ،اعضای عادی را بدنه فرعی مجمع عمومی و اعضای فعال را بدنه ی اصلی و صاحب رأی در مجمع عمومی قرارگاه عمّار نامید. مجمع عمومی هر دو سال 15 نفر را به عنوان شورای مرکزی انتخاب می کند.شورای مرکزی برای مدت 2سال رئیس ،نائب رییس شورا و مسئول ستاد قرارگاه را تعیین خواهد کرد.کارگروه های تخصصی وقرارگاه های استانی عمّار زیر مجموعه ستاد قرارگاه عمّار است.
الله کرم جایگاه صف(عملکرد اعضا)وستاد(تولیدراهبرد)را در کارگروه های تخصصی بسیار مهم ارزیابی کرد و به معرفی 6 کارگروه تخصصی این قرارگاه پرداخت.
کارگروه های تبیین رهنمودهای مقام ولایت با تکیه بر دیدگاه های امام راحل عبارتند از :
1. مطالبات نظری
2. هنر و رسانه
3. تعلیم و تربیت
4. فرهنگ و تبلیغات
5. طرح ریزی استراتژیک(طرح پیشرفت و عدالت در داخل)
6. بیداری اسلامی در خارج از کشور

الله کرم در پایان برنامه آتی را ساختارمندی کارگروه های تخصصی و همچنین تشکیل قرارگاه های عمّار در استان ها نامید. وی از نقدهای صورت گرفته توسط بعضی از نشریات و ... تشکر کرده و خواستار واقعی تر شدن نقدها شد ؛از این رو آمادگی خودرا برای ارائه اطلاعات لازم ابراز نمود.
لازم به ذکر است که اولین گردهمایی فراگیر قرارگاه عمّار با حضور حدود یک هزار عمّار از سراسر کشور در تاریخ 15 اردیبهشت ماه سال جاری در شهر مقدس قم برگزار شد.در این گردهمایی علاوه بر دکتر الله کرم،حجج اسلام طائب و پناهیان و آقای حسن عباسی سخنرانی کرده و در پایان حضار از فیض کلام نورانی آیت الله مصباح یزدی بهره مند گردیدند.

 نوشته شده توسط ... در چهارشنبه 90/2/28 و ساعت 3:34 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

دکتر حاج حسین الله کرم
...

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 1
مجموع بازدیدها: 15846
جستجو در صفحه

خبر نامه