سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
خردها، پیشوایان اندیشه ها و اندیشه ها، پیشوایان دلها و دلها، پیشوایان حواس و حواس، پیشوایان اندام اند . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد در واکنش به حمایت صادق زیباکلام از «بن‌لادن» و «القاعده»گفت:‌ القاعده ساخته و پرداخته آمریکا است تا در مقابل اسلام سیاسی و انقلابی بایستد.

به گزارش فارس، صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخنان خود در مناظره با حسین الله‌کرم درخصوص پیامدهای اشغال سفارت آمریکا در سال 58 ‌گفت:‌ بیانیه الجزایر توافق ایران و آمریکا با الجزایر بود که در سال 59 موجب آزادی گروگان‌ها شد.

وی افزود: من فکر نمی‌کنم از سال 59 تا به امروز شنیده باشید که تشکلی دانشجویی برنامه‌ای را در خصوص بیانیه الجزایر ترتیب داده باشد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه بیانیه الجزایر هزاران بار خفت‌بارتر از قرارداد ترکمن‌چای بود، خاطرنشان کرد: پیامدهای این بیانیه این بود که آمریکا برای آزادی گروگان‌های خود پیشنهادهایی را به ایران داد اما ایران آن را نپذیرفت.

زیباکلام تصریح کرد:‌ یکی از پیشنهادات آمریکا این بود که آنان از شکایت شهروندان آمریکایی ‌علیه ایران جلوگیری خواهند کرد، چون شکایت از ایران محدود به 53 نفر گروگان آمریکایی نبود.

وی اضافه کرد: پس از آزادی گروگان‌های آمریکایی ایرانیانی که پس از انقلاب اسلامی به آمریکا مهاجرت کرده بودند و وضعیت مالی خوبی داشتند از این قصه سود بردند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: تمامی اموال این افراد در ایران مصادره شده بود اما آنان در آمریکا گرین‌کارت گرفته و در کشور آمریکا تبعه شده بودند و در نتیجه برای بازپس‌گیری اموال مصادره شده خود توسط ایران به دادگاه لاهه شکایت کردند.

زیباکلام اظهار داشت: دادگاه لاهه در نتیجه رسیدگی به این پرونده‌ها به ایران اعلام کرد که ضمن اینکه باید اموال آنان پس داده شود، باید غرامت‌هایی نیز به آنان پرداخت شود. از سوی دیگر آمریکا اموالی از ایران را بلوکه کرده بود که به روایتی 11 و به روایتی دیگر 13 میلیارد دلار بود و ایران تمامی این اموال را بابت غرامت به ایرانیان و طاغوتیانی که به آمریکا مهاجرت کرده بودند، پرداخت کرده و حتی بیشتر از این مبلغ را به صندوق دادگاه لاهه ریخت و این پیامدهای تسخیر لانه جاسوسی بود.

وی ادامه داد: تسخیر سفارت آمریکا نقطه تاریکی در انقلاب اسلامی بود و دموکراسی را از میان برد؛ تسخیر این سفارتخانه آزادی و دموکراسی را از میان برده که باید توجه داشت آزادی و دموکراسی از دستاورهای انقلاب بود.

* الله‌کرم: «سیا» در کودتای 28 مرداد نقش اصلی را ایفا کرد

حسین الله‌کرم در ادامه این مناظره گفت:‌ در کودتای 28 مرداد سال 1332 عناصر اصلی این کودتا آمریکا و انگلیس بودند البته گفته می‌شود که روس‌ها هم نقش داشتند. البته باید توجه داشت که نقش اصلی را در این کودتا سازمان جاسوسی آمریکا بازی کرد.

* زیباکلام: آمریکایی‌ها موحدتر از مردم کره شمالی هستند

‌زیباکلام ‌در ادامه خاطرنشان کرد: اطلاعات عمومی من به من می‌گوید که ما با برخی از کشورها رابطه داریم اما سیاست آنها تفرقه است و این کشورها را در تخم چشم خود جای می‌دهیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران سودای الهی دارد و قصد دارد به کشورهای حامی الهی بپیوندد که نمونه‌های آن رابطه با هوگو چاوز و یا حزب بعث سوریه است که به خدا اعتقاد ندارند.

این استاد دانشگاه ‌تصریح کرد: اگر ملاک توحید باشد و اعلام کنیم که در کدام کشور انسان‌ها موحدتر هستند، می‌توان گفت آمریکایی‌ها موحدتر از مردم کره شمالی و... هستند.

زیباکلام خاطرنشان کرد: جرج‌بوش وقتی به کشور عراق حمله کرد اعلام داشت این حمله نظامی رسالت و نوعی آزادی است و استدلال اوباما برای حضور در عراق و افغانستان این است که ما به مردم این کشور کمک می‌کنیم و کسی نمی‌گوید که آنان به خاطر زجر بشریت به این اقدام دست می‌زنند و آمریکا به این اقدامات خود اعتقاد دارد که ایران برخلاف آن معتقد است.

* الله‌کرم: طبق سیاست اسلامی باید با کشوری رابطه داشته باشیم که بر ما سلطه نداشته باشد

در ادامه این مناظره حسین الله‌کرم ‌گفت:‌ امروز محلی‌گرایی و منطقه‌گرایی در مقابل جهانی شدن ایستاده است و کشور روسیه متکی بر ملی‌گرایی افراطی است و رویکرد جهانی در کشورهای دیگر به این سمت است.

وی افزود: برخی معتقدند جهان به سوی دهکده جهانی پیش می‌رود اما عده‌ای دیگر معتقدند که خرده فرهنگ‌ها به سوی ملی‌گرایی پیش می‌روند.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: سیاست اسلامی مشخص کرده تا با کشوری رابطه داشته باشیم که بر ما سلطه نداشته باشد. اخیراً کشور ما اعلام داشته ‌که با اروپا و گروه 1+5 مذاکره خواهد داشت اما آیا آنان می‌پذیرند که رژیم صهیونیستی هنوز دارای سلاح هسته‌ای است؟

زیباکلام در خصوص تفاوت کشور ژاپن با آمریکا گفت:‌ کشور ژاپن اجازه تشکیل ارتش برای خود را ندارد، درحالی که آمریکا 800 پایگاه نظامی در دنیا دارد و من فکر می‌کنم این اقدام برای ایجاد سلطه و تسلط و کنترل بر رقبا در منطقه است.

* زیباکلام: برای «بن‌لادن» و «القاعده» احترام قائلم

صادق زیباکلام ‌در ادامه مدعی شد: ‌معتقدم مشکل ایران با آمریکا به واسطه اسلام نیست و به واسطه این امر نیست که آمریکا دین مسیحیت و ایران دین اسلام دارد.

وی با بیان اینکه تضاد القاعده را با آمریکایی‌ها با تمام وجود می‌فهمم، خاطرنشان کرد: برای «اسامه بن‌لادن» و ... احترام قائلم، چون آنان به اعتقاد خود پایبند هستند. اما اگر ایران با دشمنان خود همانند طالبان و القاعده می‌جنگید و آنان را می‌کشت به اینجا نمی‌رسیدیم.

این استاد دانشگاه‌ تصریح کرد: ایران از مردم چچن که مسلمان هستند حمایت نمی‌کند؛ مگر آنان مسلمان نیستند؟ پس چرا از مردم فلسطین و لبنان حمایت می‌شود؟ چرا دوگانگی وجود دارد؟

زیباکلام اظهار داشت: ‌برای القاعده بسیار احترام قائلم، چون آنان معتقدند که از «باراک اوباما» متنفرند، چون عامل ظلم است و از سوی دیگر با «مدودوف» و «پوتین» نیز مخالفند و به آنها تعظیم نمی‌کنند و هرگز «هوگو چاوز» را به حرم امام رضا(ع) نمی‌برند.

وی خاطرنشان کرد: القاعده اسلام و رسول خدا را قبول دارد و غیر از آن با همه دشمن است اما ایران یکی در میان با کشورهای دوست و با کشورهای دیگر دشمن است و به اسلامی بودن خود نمی‌نگرد.

* انتقاد الله‌کرم از حمایت زیباکلام از «القاعده»؛ القاعده ساخته و پرداخته آمریکا است

در ادامه حسین الله‌کرم ‌گفت: نگرش‌های مارکسیستی در میرحسین موسوی و موسوی‌خوئینی‌ها و ... موجود بوده و هست.

وی افزود: امروز نبض جهان در مسکو زده نمی‌شود اما باید توجه داشت که روزی این نبض در روسیه به صدا در می‌آمد. آیا روسیه قدرت استعماری دارد؟ اگر مرگ بر آمریکا می‌گوئیم، ‌باید به این شعار ادامه دهیم، چون آمریکا دارای قدرت استعماری است.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: القاعده همراه آمریکا بوده و چرا آقای زیباکلام اینگونه سخن می‌گوید؟ القاعده ساخته و پرداخته آمریکا است تا در مقابل اسلام سیاسی و انقلابی بایستد. چرا می‌گوئید من القاعده را دوست دارم؟

الله‌کرم با تأکید بر اینکه القاعده ابزار مسلم آمریکاست، افزود: کشور چچن را القاعده و آمریکا حمایت می‌کنند و پاشنه آشیل ضعف روسیه در منطقه چچن است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر فکر می‌کنید جمهوری اسلامی ایران در خواب است، صددرصد اشتباه می‌کنید. شما باید تطبیق دهید که چرا ایران از فلسطین حمایت می‌کند و چرا از منطقه چچن حمایت نمی‌کند. به این دلیل که در منطقه چچن جای پای استعمار مشاهده می‌شود.


 نوشته شده توسط ... در دوشنبه 89/8/10 و ساعت 4:4 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

دکتر حاج حسین الله کرم
...

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 8
مجموع بازدیدها: 15917
جستجو در صفحه

خبر نامه